Deventer Zuid

Het doel van Lions Club Deventer Zuid is het bevorderen van wederzijds begrip en verdraagzaamheid tussen mensen waar ook in de wereld en het dienen van het algemeen welzijn van de samenleving en daarnaast het verenigen van de leden door banden van vriendschap en wederzijds begrip.

Wij komen steeds elke tweede en vierde dinsdagavond van de maand bij elkaar. Naast het onderling uitwisselen van allerlei ervaringen staat bij veel bijeenkomsten een presentatie van een bepaald lid of een extern spreker op het programma.

Lidmaatschap

In beginsel kan iedereen lid worden van Lions Club Deventer Zuid op uitnodiging van één of meerdere clubleden. Om onze activiteiten op alle gebieden door onze eigen leden te kunnen organiseren streven wij naar een zo divers mogelijke samenstelling van beroepen, functies en leeftijdscategorieën.

Liberty, Intelligence, Our Nation's Safety.

Lions zijn mensen die zich belangeloos inzetten om lokaal en wereldwijd anderen te helpen die hulp nodig hebben, waarin niet door de reguliere kanalen wordt voorzien.

Mensen die Lion worden staan over het algemeen zelfstandig en zelfbewust in het leven en zijn graag bereid zich onbaatzuchtig in te spannen voor het goede doel. Dat doen ze bij voorkeur op vriendschappelijke basis met mensen van uiteenlopende beroepsgroepen. Door kennis te nemen van elkaars achtergrond en invalshoek bewijzen ze elkaar onderling ook een dienst.
De drie kernwaarden van de Lions zijn externe hulp, zelfontplooiing en vriendschap.

De Lions organisatie

Er zijn wereldwijd 1,4 miljoen Lions.  Elke Lion is lid van een Lionsclub, waarvan er wereldwijd 46.000 zijn.

Elke Lionsclub is lid van:

• een district (Nederland telt 6 districten)
  • het multiple district (Nederland is Multiple district 110)
  • Lions Clubs International.

Elke Lionsclub mag stemmen op de algemene ledenvergadering van het district (districtsconventie), het Multiple district (de nationale conventie) en Lions Clubs International (de internationale conventie).
Wat op de internationale conventie besloten wordt is bepalend voor alle Lions wereldwijd. Door het lidmaatschap van de Lions te aanvaarden geef je aan dat je je daarnaar zult gedragen.